Ja taas mentiin…

(Harmaa) Ihan äkkiarvaamatta löysin itteni taas auton takapenkiltä. Hitsinpimpula!! Pitäis kuulemma vielä kunnioittaa sitä, kun pääsee edes joskus mersukyytiin. Ja kakit! En kunnioita!

Vetskulle mentiin siis. Oli kiva täti, käänteli ja katteli. Katteli myös hampaat, vähän vaan plakkia, ei tehty mitään. Paino oli viime vuonna tähän aikaan 4,75 kg, nyt 5,28 kg. Oho hups, taisin varastaa pikkasen liikaa ruokia Mustalta! Laihistavoite – siis riudutustavoite – 4,5 kg eli hädintuskin näkyvä kissa.

Täti tuikkasi sitten pyllyyn piharokotuksen. Että jos parin viikon päästä kävisin tutustumassa pihaan, ehkä ihan vähän vaan.

Piha?

Mitäs tää nyt on?! Vähän alkaa huolestuttaa!

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli

14 kommenttia

  1. PIHAAN! Onpa jännää. Teidän ihminen ei ehkä tiedä mitä on tekemässä. Se tarkoittaa loppumatonta pihalle-naukumista yötä päivää, oviverhossa/ovenkarmeissa roikkumista kynsin hampain, postiluukun römpläämistä, sieltä rappukäytävään äänekkäästi naukumista, mitä tahansa mikä saa mamman hermostumaan riittävästi pihalle viemiseen.
    4,5 kg on kyllä järkyttävän pieni tavoitekolli! Sanovat ainakin Ransu ja Musti, molemmat yli 6 kg. Eihän tuosta saisi edes painikaveria, muuta kuin hyttyssarjaan!

  2. Piha on kyllä ihan kiva paikka. Tai siis ainakin jos siellä ei ole koiria tai muita pelottavia juttuja. Valjaat on kuitenkin vähän nihkeät, ja ilman niitä ei voi ulkoilla. Paitsi parvekkeella, mutta se on eri juttu.

  3. Onpa siellä taas jännittävää! Helmi tuossa vinkkaa, että pihalla voi olla ruohoa…Nam.

  4. Saila, tiedän… Ei se Petokaan aina nuoresta lähtien ollut semmoinen että sille sopi sisäkissuus tai ulkokissuus miten vain mulle sopi. Kyllä sillä oli mielipiteitä nuorena. Mut täs on pari juttua.. mulla on aina kesällä järkyttävän huono omatunto, kun en vie kissoja/kissaa ulos. Taas yksi kesä tulossa. Harmaa on jo aika vanha, sille saattaisi riittää yksi keikka päivässä. Ehkä. Ehkä ei. Tään näkee vain kokeilemalla. Tai ehkä se ei halua olla ulkona ollenkaan.

    Naukuu se nytkin, ja rämppää ovia. Mulla on korvatulpat JA korvaläpät :-D Ihmisellä on isommat aivot!

    Myös se, että 3/4 Suomen vuodenajoista on sellaisia ettei järkevää kissaan edes kiinnosta olla ulkona.. tai tähän haluan uskoa. Kuka hullu tuonne talvella menis tassujaan kastelemaan, kun on oma kotikin?

    Ainoa mikä mua oikeasti pelottaa, on se että H pääsisi valjaista irti. Hirvee painajainen.

    Mutta joo, mitään ei ole vielä päätetty ja ne rokotteetkin vasta hautuu kissassa.

  5. Hei Harmaa, meillekin hoetaan, että ois muka jotenkin hienoa olla mersun kyydissä. Ei oo kyllä hoksattu, mitä hienoa siinäkin muka on…

    Mutta pihalle… ei haluta. Tommikin ampaisee sängyn alle heti, jos pienikin valjaiden kilahdus kuuluu!

  6. Ohhoh, taas autoilemaan! Mutta ihan fiksu reissu se :)

  7. Pihalla on kiva käydä valjastelemassa lumettomaan vuodenaikaan. :)

  8. Moi kamut. oon aika ulalla tästä käänteestä. Mut joo, vielä pariin viikkoon ainakaan ei tapahdu mitään uutta, mikä sopii mulle hyvin. Paitsi vieraita sais kyllä käydä, vähän tylsää tääl kahestaan. Parit vieraat onkin jo luvassa. Mulle. Koska oon seukkaupseeri, niin!

  9. 4,5?!? Voi kuinka vähän. Mä oon 6,4 ja oon kuulemma hyvä ja vetsku ihmetteli että miten voi olla niin mahtavat reisilihakset. No kai on kun ton rimpulan kanssa painin ja juoksen. Se on varmaan kans joku 5. Et kyl mä suosittelisin että pitäisi siellä viiden puolella, kyllä sulla kuuluu olla lihaa.

  10. Mun kans mielestä 4,5 kg on aika neiti tavoite. Mä oon kuitenkin perheen mies! Hämmennys. Nukkumaan!

  11. No siin on tavotetta! Ja pihahommilleki vielä? Ite pääsen aika tosi epäsäännöllisesti pihalle, etten ala mahottomaks ja kans siks, että viime kesänähän friikkasin ja melkein karkasin kokonaan. Säikähtivät mokomat, vaiks en ees oikeesti meinannu!

    Yst. Terv. Unna Tuutikki, 4,6 kg

  12. kääks, onks piha pelottava oikeesti?! En sitte suostu!

  13. Se vielä piti sanoa, että mieti vielä sitä pihaa, dude. Mä oon käyny Latviassa ja Virossa ja vaikka missä, ei tunnu missään, mut piha, se on paha. En mee.

  14. Kiitti Eppu ja muut kamut, tää pistää todella poitsun harkitsemaan! Mutta onneksi on vielä aikaa ennenku tarvii kokeilla…

