Uusin arvaus mysteerin tuhoksi

Tänä aamuna hokasin mahdollisen syyn Harmaan kurkunpään turvotukseen. Harmaa hyppäsi mun tyynyn viereen aamulla kun olin vielä petissä, ja Ilona, uskollinen varjo, Harmaan perässä. Tiesin, että Harmaa lähtee, jos Ilona puskee sitä, joten estin Ilonaa koskemasta poitsuun ja silitin kumpaakin ite. Sitten vasta tajusin, että olen taas viikkokausia katsellut mutta en ollut nähnyt:

mekaaninen häirintä.

Joo?

Ilonahan on koko ajan puskenut ja puskenut ja puskenut paitsi Harmaan kylkiä, myös kurkkua alhaalta ylös, leukaa kohti. Ja juuri sitä liikettä Harmaa väistää nykyisin ja ärähtää.

Laitoin tästä tekstarin lääkärille mehusteltavaksi, sillä meillä on huomenna kolmas tähystys. Tää voisi olla syy. Tään lisäksi en voi keksiä muuta kuin sen ikkunoiden auki pitämisen ja tuulettimet.

Mä pusssken pussssken pussssken mun idolii!

Mä pusssken pussssken pussssken mun idolii!

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli

16 kommenttia

  1. Kaisun

     /  syyskuu 8, 2014

    Tsemppiä ELLillä käymiseen!
    Joskohan nyt viimeinkin turvotus olisi laskenut..

  2. Ei se kokonaan ole, koska vaiks poju kehrää yskimättä, sen maukumisääni ei oo kunnossa.

    Mutta sitä vaan itekin ihmettelin – lekuri sanoi viimeksi, oikein kahdesti, että se OIVALLUS ongelman syystä, se tulee yleensä kun salama kirkkalta taivaalta, ihan odottamatta. Ja jos mä nyt löysin oikean syyn, niin täytyy kyl sanoa, että juuri niin tuli ainakin tää oivallus. *ZOJONG!*

  3. Mielenkiintoista! Voisiko olla tässä se syy?

  4. Voi toista, kun niin kovasti tykkää! Hienoa, jos tässä on ongelman syy, eikä missään sairaudessa!!

  5. No aatelkaa jos teidän kurkunpäätä tönittäisiin kuukausi yhtäkyytii? Voisi turvota?

  6. Nään jo mielessäni uuden tutkintalinjan kurkunpään ärsytyksen tieteellisessä tutkimuksessa: Mekaaninen häirintä kurkunpään ärsytyksen syntymekanismina: tapaustutkimuksena herra Harmaa ja neiti Ilona.

  7. Sofia, Olga ja palvelija

     /  syyskuu 8, 2014

    Tuohan voi olla tosiaan the syy. Onhan se tosi kova voima jonka pienkin kissa saa kunnon puskulla aikaan ja kurkku on herkkä alue.
    Meilläkin palvelija saa olla koko ajan hyppäämässä optikolla suoristuttamassa silmälaseja kun me pussssketaan.

  8. Minä taas epäilisin toisin päin: Harmaa väistää ja ärähtää, koska puskeminen tuntuu turvotuksen takia ikävältä. Tosin olen sangen usein epäilyksineni väärässä.

    Onnea eläinlääkärireissuun, toivottavasti alkaisi kohtsilleen selviämään missä on vika!

  9. Joo, tottakai väistää myös siksi. Mutta ei väistellyt ehkä tarpeeksi aiemmin, ja Ilona pääsi paukuttamaan liikaa? Meinaan tiedän kyllä millä voimalla kissa osaa päätään käyttää, olen meinannut tikahtua kutitukseen kun Hra Harmaa välillä puskee mua kylkeen, kun luulee että sitä kautta pääsee peiton alle…

    • Juu, kyllähän ne aika kovasti päätänsä käyttää toisinaan. Varmaan voi kurkku ärtyäkin, jos iskua tulee jatkuvasti. Mutta miten ihmeessä estäisit Ilonaa tekemästä sitä jatkossa?

      • Zepa

         /  syyskuu 8, 2014

        No, Ilona on jo nyt isompi eli puskemisen kulma olisi jo muuttunut. Ei tuu niin alhaalta. Sitäpaitsi nythän Harmaa väistää jo hyvin ja ärähtää, ehkä Iltsu alkaa joskus tajuta että ei kannata puskee kaulaa…

  10. Oho! Jos tuossa on syy, tsemppiä kaulan puskemisesta pois opettamiseen! :D Mut se oisi hienoa, jos ongelma lähtisi sillä. Tsemppiä lekurikäyntiin!

    • joo kovasti toivotaan ettei ainakaan tarviis enää syödä lääkkeitä, ja tietenkin että syy paikallistuisi. Jos ei jo paikallistunut…

  11. JOO SYYTTÄKÄÄ MUA VAAN NYT :-<<<

  12. Joo, kissan pää on kyllä napakka, kun se oikein innolla puskee. Mielenkiintoista kuulla, mitä eläinlääkäri vastaa. Voi kun jo löytyis syy ja keinot tervehtyä.

  13. Hmm. Mikäs vois olla ”kuntoutussuunitelma” jos turvotus johtuu … hänestäjonkanimeäeinytsanotaetteisilletuupahamieli?

