DPD vajakkikuriiripalvelu

Otin linkkilistasta pois Nutrecaren, koska he käyttää toimituspalveluna DPD:tä, joka on vajakein firma ikinä. Kaikki kuljetuspalvelut osaa soittaa asiakkaalle joko puoli tuntia ennen lähetyksen tuomista, tai jo paljon aikaisemmin sopiakseen aikaikkunan. Paitsi…

DPD EI SOITA. ”Ei kuulu palveluumme.” Vaikka paketin päällä lukee puhelinnumero. Ja sitten kun kerrostaloissa on ovikoodit, mitä tapahtuu? Paketti kuskataan takaisin terminaaliin ja syyksi kirjataan ovikoodi.

Näin on tapahtunut meidän ruokapaketille nyt kahdesti. Asiakaspalvelun kanssa sovittiin, että jospa vajakit toisivat paketin tänään klo 12-16 JA SOITTAISIVAT alaovelta. (Heille oven oikealla puolella olevat ovikellot on kai liian vaikeita, koska oven vasemmalla puolella on koodilukko – sekaisinhan siinä menee pieni pää!) En odottele järin innokkaana, koska tuskin näin vaikea liikesarja onnistuu.

Mutta olen maksanut tästä kuljetuspalvelusta, joten jumalauta se paketti tuodaan mun ovelle. Eikä ole pelkoa, että toistamiseen vaivaisin tätä firmaa millään.

Google: DPD Suomi

seurantalappu

Zetor sieväistunnassa silmät suurina

Missä meiän safkat??!

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
Jätä kommentti

29 kommenttia

  1. Voi Zetor, miten ne nyt silleen jättävät teidän ruoat tuomatta, eikö ne tajua että sulla on nälkä!

    Vastaa
  2. Saila

     /  heinäkuu 13, 2016

    Joo DPD on niin syvältä hanurista! Meille kans ei ole onnistunut toimitus ollenkaan kumpaankaan osoitteeseen, niinpä lakkasin sitten tilaamasta ruokia netistä. Vähän tyhmää maksaa ruuasta, joka ei ikinä saavu perille, pöh.

    Vastaa
    • En tajua, miten ne pystyy edes olemaan olemassa firmana noilla spekseillä. Niiden aika menee kuskatessa paketteja ympäri kaupunkia ja viemällä ne takaisin terminaaliin, kunnes paketti palautetaan lähettäjälle ”KOSKA EI VOITU TOIMITTAA PERILLE”. Eipä kai niin, koska se puhelimen käyttö on ihan liian vaikeaa.

      DHL (tuo Zooplussan ruokia) ei ole sentään pettänyt vielä koskaan. Heidän paketit olenkin tilannut työaikaan työpaikalle, mutta eipä näin loma-aikaan tullut mieleen pyytää toimitusta työpaikalle.

      Vastaa
    • Ai niin, Saila, voidaan myös sopia joskus Zooplussan tilaus yhdessä, kun oon töissä ja paketti tuodaan sinne. Sä voit sitten hakea pussukat meiän firmasta.

      Vastaa
  3. Onpas törkeetä touhua. Kyllä sen nuorempikin kisu tietää, et jos jostain on maksettu, niin palvelun ois syytä pelata. Varsinkin, jos kyseessä on Iltsun ja Zetorin murkinat…! En tykkää!

    Vastaa
  4. Silloin kun asuttiin vielä Uudessakaupungissa, toimi tuo DPD tosi hyvin, aina soittivat ja sopivat milloin voi tulla. Sitten muutettiin Turkuun ja ei enää soittaminen ollutkaan mitenkään mahdollista, johtunee siitä, että täällä jakelun hoitaa PostNord, jonka kanssa en parin kokemuksen jälkeen en toivottavasti joudu enää IKINÄ asioimaan. En ehkä ole koskaan saanut huonompaa asiakaspalvelua. Onneks on ZP:llä se toinenkin kuljetusvaihtoehto, joka ei sekään ole täydellinen, mutta vähän parempi.

    Vastaa
  5. No just joo ihme touhua.. :/ Meillä dpd on kyllä toiminut tampereella moitteetta soittavat aina ennen tulemista ja kysyvät olenko kotona. Viimeksi tilasin kyllä dhl koska en jaksa sitä jos en olekkaan kotona vievät terminaaliin. Tiistaina paketti sitten saapui ja oltiin onneksi kotona niin ei tarvinnut postista hakea. Mua ihmetyttää se miten joissain paikkakunnilla dhl ja dpd toimii ja joissain ei sitten ollenkaan…

    Vastaa
  6. Jep. Sama kokemus Postnordista. Ei nekään osaa käyttää puhelinta. Toisaalta ei haittaa, koska ei ne löydä osoitettakaan… Tai kysyä lähettäjältä tarkennusta tai lisäinfoa. Pitäköön postinsa, jos asiakkaan pitää tarttua luuriin!

    Vastaa
  7. Aivan, DPD toimii siis PostNordin alla. Tällä kertaa eilinen soittoni PostNordin ”jonotus on maksullista” asiakaspalveluun poiki paketin päälle lapun jossa kuskeja pyydettiin soittamaan vastaanottajalle. Vastoin ounastelujani tällainen liikesarja tosiaan onnistui, ja paketti tuli hiukan yli yksi. Hallelujaa ja ikuisesti heippa, DPD, emme tapaa enää.

    ZETOR: Lootikko!
    http://wp.me/a3pCx-2aL

    Vastaa
  8. Lopetin Zooplussan käytön juuri DPD-ongelmien vuoksi. Viime syksyyn saakka kaikki sujui ongelmitta. Aina soitettiin etukäteen, ja jos en ollut kotona paketti jätettiin ovelle v. 2012 antamallani pysyvällä valtakirjalla. Nyt se pitäisi joka kerta laittaa oveen – kerrostaloon.. Tammikuussa sain tarpeekseni hölmöilystään, annoin paketin (kuulemma vioittuneenkin) palata takaisin ja vaadin rahat takaisin. Zooplus lähettelee silloin tällöin tarjousviestejä, mutta kiitos ei. Hyvin on pärjätty ilman. DHLää en käytä koska en halua raahata paketteja postista.

    Vastaa
    • Mutta DHL toimittaa maksutta koko maahan kun paketin arvo on yli 49e. Pitäiskö sunkin pyytää toimitus työpaikalle että joku olis vastaanottamassa, vai mikä siinä on ongelma että postiin menee?

      Vastaa
  9. Onnittelut, te saitte sen lootan siis sittenkin!

    Vastaa
  10. Onpas se nyt vaikeeta, hö. Mä en kyllä kestäisi, jos en sais ruakaa. -Béla

    Vastaa
  11. Kaisu

     /  heinäkuu 13, 2016

    Ruokapaketti on TÄRKEE toimitus! Harmi, että logistiikka ei vaan aina toimi. Usein se on kyllä kuskista kiinni, ei kuljetusfirmasta. T:montakin kuriirifirmaa aiemmin töiden puolesta käyttäneenä.

    Vastaa
    • Joo mut tässä firman politiikka on, että he ei soita. PostNordin neito nimenomaan sanoi näin puhelimessa. En oo moista skeidaa kuullut ikinä, koska niinku ylempänä ihmettelen, miten voi toimia kuljetusfirma joka ei itepäisyyttään saa kuljetuksia perille.

      Vastaa
  12. viggo

     /  heinäkuu 14, 2016

    Meillä kyllä DPD on pelannut, kun ekan kerran jälkeen ihmettelin asiakaspalveluun, montakohan taloa mahtaa keskustassa olla ilman ovikoodia. Yritti urputtaa ettei soitto kuulu heille, mutta sen jälkeen ovat aina soittaneet (paitsi nyt kesällä kun oli joku lomakuski) . Kerroin olleeni vuona nolla töissä DHL:ssä, joka hoitaa nämä jutut pikkuisen paremmin. DHL:ää käyttäisin mielelläni, mutta sillä kun on kumppanina tämä onneton Posti, niin ei kiitos.

    Vastaa
    • No niinpä, mäkin vinkkasin heidän tai siis PostNordin tädille, että taloissa noin yleensä ON ovikoodit. Kummaa typerehtimistä koko pulju.

      Vastaa
  13. Minä en nyt ymmärrä, että miten palveluun ei kuulu soittaminen? Eikö se ole sama juttu, kuin että ruokakaupan palveluun ei kuuluisi hyllyjen täyttäminen tai ravintolan palveluun ei kuuluisi tuoda ruokia pöytään?

    Miten siis tilaajan pitäisi tietää koska paketti on tulossa, jos siitä ei ilmoiteta?

    (En ole ikinä tilannut mitään, mikä olisi kotiin tuotu tuolla tavalla, eli en tosiaan tiedä miten nuo yleensä toimii. Valistakaa, olkaa hyvät!)

    Vastaa
  14. Pauliina

     /  heinäkuu 14, 2016

    Mitkä kuljetusfirmat soittaa etukäteen? Mun kokemuksen mukaan ei juuri mitkään. Tällä viikolla odottelin Zooplussalta pakettia. Saksassa siitä huolehtii DHL, Suomessa Posti. Maanantaina näin kun postin auto tulee parvekkeen alle, tyyppi kävelee lukitulle ovelle, mä yritän huitoa sille ja sit juoksen rappuun jos ehtisin avaamaan sille oven. En ehdi. Koska mulle ei soiteta enkä mä tiedä kuskin numeroa, niin näen vaan auton perävalot. Heti nettiin kyllä päivittyy, että pakettia ei voitu toimittaa, koska ylivoimainen este. Paketti menee paikalliselle ärrälle. Tää tapahtui maanantaina, vasta keskiviikkona tulee ilmoitus, että paketti on ärrällä. Tässä välissä mä oon toki hakenut sen jo sieltä ärrältä autolla.

    Oon miettinyt, että ei voi olla taloudellista eikä ekologista, että paketteja lastataan autoihin, ajellaan ympäri kaupunkia, puretaan postiin eli ärrälle ne paketit, joku hakee ne sieltä himaansa tod. näk. autolla versus se yks puhelinsoitto, jolla paketit sais kerralla perille.

    Ainoa todellinen keino kotiinkuljetuksen onnistumiselle on just työpaikalle tilaaminen jos siellä on aula tms. joka on auki ja voi ottaa paketin vastaan. Mites sitten vaan roudaat jonkun 15-20kg hiekkakuljetuksen himaan? :(

    Zooplussan toinen vaihtoehto on DPD ja Suomessa sen kumppani on PostNord. Vaikeeta on :(

    Vastaa
    • DHL on nimenomaan soittanut mun työpaikalle ja kysynyt aikaikkunaa. Tästä on niin pitkä aika kun oon käyttänyt muuta kuin työpaikkaa, että en muista soitteliko joku kotiosoitteeseen toimittamisesta. Jaa eiku Musti ja Mirri tuo meille kotiin hiekat, ne kyllä soittaa. Edellisenkin hiekantoimittajan kanssa sovittiin aikaikkuna.

      Okei ei ole DHLkään sitten niin sipakka kuin luulin.

      Vastaa
  15. Meillä on kyllä loistavaa. Toimittaa sitten kuka tahansa niin ne soittaa viimeistään ovelta että saako jättää oven taakse, kun ei ole ketään kotona. Niin dpd, dhl, posti, matkahuolto kuin muut kuljetusfirmat meilläpäin :) kertaakaan ei ole ollut vaikeuksia kenenkään kanssa :)

    Vastaa
  16. Meillä taas dhl paketin tuoja ei soittanut mutta dpd soittaa aina :D Onpas kummallista!

    Vastaa
  17. Me on nimenomaan käytetty DPD:tä sen takia kun lähetystä pystyy seuraamaan netistä ja PostNord on soittanut aina ennen tuontia. Kun ei ole autoa niin DHL-Posti-kombo oli ihan susi aikanaan kun ne vaan kävi ovella ja vei sit postiin kun en ollut paikalla. Yleensä seuraan netistä koska paketti about jakelussa ja jos en ole kotona, laitan oveen valtakirjan, meillä kun ei oo alaovella koodia. Nyt oon kyllä ollut huomaavinani heikompaa soittelua, joten katotaan miten jatkossa.

    Mut en kans ymmärrä miten voi olla taloudellista ajella niitten pakettien kanssa arpomaan olisko ihmiset kotona, kun vois pirauttaa etukäteen. M&M hiekkakuljetus onneksi tulee Matkahuollolla ja sieltä tulee vaihtoehtoajat toimitukselle tai soitto hyvissä ajoin.

    Vastaa
  18. Tää keskustelu pomppii aika hyvin :)
    Kun näitä lukee, summaksi tulee että ei kannattaisi tilata netistä mitään kuriiripalvelulla, mut jos tilaa, niin ihan säkästä kiinni, miten ja milloin paketin saa.

    Vastaa
  19. Tuo on NIIN raivostuttavaa! Meilläpäin samaa harrastaa kyllä myös Posti… Yksi DPD:n kuski osaa joka ikinen kerta soittaa, tai ainakin laittaa aamulla tekstarin että paketti tulis näiden aikojen välissä ja jos ei oo kotona ni pyytää soittamaan ja sopimaan sen kanssa suoraan mitä tehdään, oon antanu tälle joka kerta kiitosta!

    Vastaa
  20. Voi vitsi miten kurjaa. :( Palvelujen taso tuntuu kovasti vaihtelevan paikkakunnittain, mikä on tosi outoa. Meidän paikkakunnalla Posti tuo kotiovelle asti isotkin paketit, mutta sekä Posti että DPD jättää soittamatta. Onneksi ei olla asuttu ovikoodillisessa talossa. Luulisi, että kuljetusfirmoissakin ymmärrettäisiin puhelinsoittojen tärkeys ja helppous. Säästäisi kuskienkin työaikaa valtavasti.

    Vastaa
  21. Soittamattomuutta en ymmärrä.

    Vastaa

Kurrrr?

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: