Gurnau-joogaa

(Harmaa) No niin, tenavat, tänään meillä on ohjelmassa kissajoogaa, gurumme Guru Gurnaun oppien mukaan! Nyt tarkkana!

Aloitetaan pienellä lämmittelyllä:

Sisällä vain +32°C, ekstralämmittelyä siis tarvitaan.

Jonka jälkeen keskitytään hetki, valmistaudutaan henkisesti kohtaamaan mahtavat lihaksemme, linjamme ja podistiikkamme spirit:

...mmmmööööömmmmm...

Edetään ensimmäiseen asanaan. Tämän nimi on ”Rapsuta mun massukarvoja”. Mennään rauhallisesti:

Ja lähtee...

Hyvä venytys

Puretaan varovasti

Noin, siinä meni ensimmäinen asana. Tätä on hyvä harjoitella symmetrisesti sekä vasemman että oikean puolen kiertona.

Toinen tänään esiteltävä asana on nimeltään ”Tsekkaa mun perää”. Tämä lähtee levolliselta nojailuasennnosta:

Oikean takajalan "Tsekkaa mun perää" käynnistyy

Kierto

Aletaan purkaa varovasti

Näin edettiin siinä. Myös tässä muistetaan symmetria – jos venytät toista puoltasi, venytä myös toista.

Loppurentoutus tapahtuu tänään kirjahyllyn päällä:

Seuraavat tunnit sit maksaa!

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
Jätä kommentti

13 kommenttia

  1. Varsin tuttuja liikkeitä! :) Kissat ovat oikeita joogaexperttejä.

    Tykkää

    Vastaus
  2. Harmaa, oot ihana joogaguru! Raps raps, tää täti ei halua kierrellä eikä venytellä vaan rapsuttaa sun masua! <3

    Tykkää

    Vastaus
  3. Mikään ei ole notkeampi kuin kissa – Harmaa on joogamestari! :)

    Tykkää

    Vastaus
  4. Harmaa, oi guru Harmaa, oot mestari <3!

    Tykkää

    Vastaus
  5. Tässähän oiskin uus harrastus mein poppoolle , kiitti vinkistä + erinomaisista kuvista :) Mä voin itekin harjoitella tota ”tsekkaa mun perää” asentoa =D

    Tykkää

    Vastaus
  6. Musta

     /  22 heinäkuun, 2011

    Harmaata ahisti, kun mä sain kaiken huomion, hehe. No, nyt sekin saa…

    Moi Arja, uusi kommentoija! Käytiin kattoo sun eläintarhaa. Melkoinen porukka! Hieno.

    Tykkää

    Vastaus
  7. Nyt on kyllä sopivan laiskannäköistä joogaa mulle! Mites paljon semmoset yksityistunnit maksais? Että sais varmasti noi asanat menee oikein… Keskittymään hiljentynyt Harmaa <3

    Tykkää

    Vastaus
  8. Oi! Kyllä noilla opeilla pysyy notkeana ja vetreänä. Erityisarvostus noille ”aletaan varovasti purkaa” huomautuksille, se purkuvaihe kun lipsahtaa helposti hätäiseksi. Loppurentoutuksen paikka- ja asentovalinta on myös oiva!

    (Tassut!)

    Tykkää

    Vastaus
  9. Harmaa

     /  22 heinäkuun, 2011

    Moi kaikki, tosi kiva kun päivästänne lohkesi hetki joogalle eli tällä kertaa siis joogalle meitsin muodossa, heh! Harmaa laavs yleisö! <3

    Mun on nyt vähän vaikee sanoo seuraavista tunneista tai hinnoista, pitää varmaan neuvotella käyttämäni salin toimitusjohtajan (köhköhKÖHKÖH) kanssa. Tai siis, ehdotus kiireemmäksi aikaa: ehkä jos te ihmiset kysytte omilta kissajoogeiltanne, mehän ollaan kaikki synnynnäisii guruja. Joo?

    *tassut!*

    Tykkää

    Vastaus
  10. Meillä harrastetaan paljonkin tota ”rapsuta mun massukarvoja”-asanaa, mitä kuumempi ilma, sen enemmän. ;)

    Tykkää

    Vastaus
  11. Tuota pitäisi harrastaa minunkin niin en olisi niin kankea. :)

    Hei Musta! Löysin sun kaksoisolennon hellimässä ihanaa unikaveria…
    http://lovemeow.com/2011/07/kitty-loves-bearded-dragon/

    Tykkää

    Vastaus
  12. Musta

     /  23 heinäkuun, 2011

    Voi miten söpö video, Villikissa! Mut toi kaveri on pikkasen kulmikkaampi kuin mä, mähän olen pelkkää pyöreää muotoa :-) Tossa on norskin geenejä sanosin noin 9%. Ja sil on kaksi rusinaa nenussa. Mut hirmu ihana. Vois olla mun kadonnut kaksoisveli, jos mulla olis semmonen.

    Tykkää

    Vastaus
  13. Mahtavaa vaiheittaista joogaohjausta! Kyllä näistä kursseista maksettaisiin isot rahat, kun opettajakin on noin hurjan komea <3

    Tykkää

    Vastaus

Kurrrr?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.